Proiecte

  • Proiect ERASMUS+ de mobilitate a profesorilor în domeniul IT, la Colegiul Național ”Petru Rareș” din Suceava Date de identificare ale proiectului

    În cadrul acreditării Erasmus + a Colegiului Național ”Petru Rareș” în domeniul educației școlare, se derulează în perioada 2022-2023 proiectul “Îmbunătățirea conectivității digitale a colegiului, în cadrul comunității școlare și în comunitatea extinsă, stimulând dezvoltarea abilităților de gândire critică, colaborarea si creativitatea profesorilor”, cod 2022-1-RO01-KA121-SCH-000064096.

    Scopul proiectului și modul ales de atingere a scopului

    Proiectul fost conceput pentru a facilita participarea la cursuri în domeniul IT a unui număr de 25 de profesori, de diferite discipline și care lucrează pe diferite niveluri (gimnaziu și liceu). Nevoia din care a izvorât acest proiect este cea a dezvoltării de competențe înalte în rândul cadrelor didactice ale colegiului, pentru a putea susține demersuri educaționale on line sau cu elemente digitale inserate în structura clasică. A fost evaluat nivelul existent deținut de către profesori (dezvoltat în mod intens în perioada pandemică) și nivelul de competență dorit, iar pentru a diminua acest ecart, au fost alese cu grijă mai multe cursuri, în urma studierii piaței europeane de formare. Dintre acestea, cursurile selectate au fost cele care au inclus în curriculă itemi legați de pedagogia unui demers educațional digital, de metodele de a ține atenți și interesați elevii într-o lecție digitală pentru o perioadă îndelungată de timp și care să aibă o structură ce să poată fi variată în funcție de nivelul de cunoștințe, de interes și de posibilitățile individuale de progres. De asemenea, cursurile de formare selectate au avut o secțiune importantă dedicată etapelor de evaluare on line, utile a fi utilizate în cadrul lecțiilor on line sau clasice. Nu a fost neglijată nici nevoia de învăța metode de interacțiune on line dintre cele mai dinamice și atractive, uneori chiar jucăușe, pentru că atractivitatea și dinamismul sunt caracteristici exențiale ale lecțiilor digitale. Au fost utilizate diferite instrumente IT, care să poată fi utilizate pe diferite suporturi hard: PC, tabletă, telefon, astfel încât, la întoarcere profesorii să poată utiliza toate aceste dispozitive.

    Cursurile de formare selectate sunt:

     

    1. “Make technology your friend!”, ICT – Information and communication technologies, Pedagogy and didactics, Using ICT to engage students in the modern classroom, aparținând EDU2GROW, cu sediul în Portugalia

     

    1. ”ICT in Education”, aparținând ICT International Training Center, cu sediul în Cehia

     

    Perioadele de desfășurare ale cursurilor sunt următoarele:

    1. Grupa I: 7.04-13.04.2023
    2. Grupa II: 19.06-24.06. 2023
    3. Grupa III: 7.2023 – 28.7.2023

     

    Indicatorii proiectului sunt:

    1. Numărul de mobilități realizate (25)
    2. Numărul de produse finale concepute de către profesori în timpul cursului și la întoarcere (o platformă cu 480 de lecții digitale originale în cadrul diferitelor discipline, pe diferite niveluri de dificultate)
    3. Numărul de diseminări individuale și ale echipei de implementare.

     

    Formele de certificare ale participării la cursurile de formare și ale competențelor dobândite sunt următoarele:

    1. Certificat de participare
    2. Certificat Europass

     

    Impactul direct al proiectului este în legătură cu următoarele repere:

    1. Dezvoltarea competențelor profesorilor participanți la cursurile de formare în domeniul conceperii și derulării de lecții digitale în disciplina pe care o predau
    2. Realizarea unei imersiuni culturale cu ocazia participării la activități conexe în timpul mobilităților (exp. spectacole, vizite la muzee, excursii locale)
    3. Dezvoltarea gândirii critice, a formelor de manifestare a colaborării profesionale și a creativității profesorilor prin intermediul tuturor etapelor de proiect (inclusiv prin cele derulate după întoarcerea de la cursurile de formare)
    4. Întărirea cetățeniei europene prin dezoltarea sentimentului apartenenței la Uniunea Europeană și a respectului și interesului pentru politicile și programele sale.

     

    Impactul indirect al proiectului include:

    1. Dezvoltarea de competențe conexe la profesorii participanți la curs (învățarea abordărilor interdisciplinare, crearea în timpul cursului a unor materiale care pot fi utilizate ulterior, creșterea încrederii în potențialul domeniului IT de a fi folosit în educație și în colaborarea profesională, în special în ceea ce privește promovarea accesului universal la educație, sprijinirea diversității sociale și culturale etc.)
    2. Dezvoltarea de competențe în domeniul IT a unui număr mult mai mare de profesori comparativ cu cei participanți direct la curs, din colegiu dar și din cadrul comunității educative sucevene, prin procesul de diseminare (formele de diseminare fiind dintre cele mai variate și atractive: articole publicate pe platforme educaționale, prezentări la cercurile pe discipline și la consfătuirile anuale, platformă educațională cu lecții cu acces liber)
    3. Creșterea atractivității colegiului pentru viitorii săi elevi și pentru părinții acestora ca urmare a sporirii diversificării demersului didactic derulat de către un număr mare de profesori și ca urmare a faptului că platforma cu lecii on line va putea fi accesată și de către elevii care, de exemplu, au absentat la lecții.

     

    Concluzie

    Este de așteptat ca, începând cu perioada de sustenabilitate a proiectului, să se poată măsura o creștere a calității globale oferite de colegiu beneficiarilor săi direcți, prin creșterea atractivității lecțiilor derulate și a accesibilității la acestea, respectiv prin creșterea conectivității tuturor partenerilor educaționali.

  • Proiectul Erasmus+ Tineret în acțiune, s-a desfășurat în perioada 4.03-11.03.2023, la Academia Europeana Otzenhausen, Germania. Tema proiectului a fost ,,Europe in the Context of Globalization- What Transformations for Tomorrow? Part Ι: Borders, Flight and Migration”  cu participarea elevilor din: Main-Taunus-Schule Hofheim, Germania, Colegiul Național ,,Pentru Rareș” Suceava, România, Instituto Technico Commerciale ,,Archimede” Modica, Italia, Nezihe Hasan Kilic, Anatolian High School Istanbul, Turcia.
  • Colegiul Național ”Petru Rareș” din Suceava finalizează în anul 2023, împreună cu partenerii săi, proiectul ERASMUS+KA2 “The Art of Food” având codul 2020-1-AT01-KA229-078023. Perioada completă de derulare a activităților de proiect este septembrie 2020 – august 2023, iar partenerii internaționali din cadrul proiectului sunt:
    1. BG/BRG/NMS Klusemannstraße, Graz, Austria
    2. HLW, Hartberg, Austria
    3. Herttoniemen Yhteiskoulu, Helsinki, Finlanda
    4. Institut Can Puig, Sant Pere de Ribes, Spania
    5. Colegiul Național Petru Rareș, Suceava, România

     

    Este un proiect complex, care abordează problematica alimentației din foarte multe perspective: culturală, economică, socială, ecologică artistică, dar și educativă, totul pe fondul particularitților naționale ale tărilor partenere. 

     În perioada 10.10.2022-14.10.2022 a avut loc mobilitatea partenerilor internaționali la Suceava, iar în perioada 04.11 2022-11.11.2022 a avut loc deplasarea simultană a elevilor din grupul țintă al Colegiului Național ”Petru Rareș” în școlile partenere.  Căteva mărturii legate de activitățile de proiect sunt prezentate în cele ce urmează… -mobilitatea de la Suceava

    https://www.bucovinatv.ro/in-curtea-scolii-11-octombrie-2022/ minutul 6:40 la minutul 8:40

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=5542969332490578&id=100003326982343&sfnsn=mo

    The Art of Food – Proiect inedit la CN ”Petru Rareș” Suceava. Spanioli, finlandezi și austrieci au gătit mâncare bucovineană

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=5542969332490578&id=100003326982343&sfnsn=mo

Mobilitate in Romania ziua 1

Mobilitate în România ziua 2

Mobilitate în România ziua 3

Mobilitate în România ziua 4

Feedback mobilitate elevi Finlanda

Feedback mobilitate elevi Spania

Feedback mobilitate elevi Austria

 

 

  • Proiectul Erasmus + KA2, Project ERASMUS+KA2  “Let’s shape our future together”, având codul 2019-1-DE03-KA229-059565_2 se află în august 2022 la finalul perioadei de implementare (prelungite cu un an din motive pandemice).Școlile partenere în proiect au fost:
    1. ”Kepler-Gymnasium” Tübingen, DE1 – BADEN-WÜRTTEMBERGRegion, Germany
    2. Colegiul Național ”Petru Rareș”, Suceava, NE Region, România
    3. “Ogec Dom Sortais”, Beaupréau, FR51 – Pays de la LoireRegion, France
    4. ”Publiczne Liceum Ogólnokształcące Nr II”,  Opole, PL52 – Opolskie    Region, Poland
    5. ”József Attila Gimnázium és Közgazdasági Szakgimnázium”, Monor, Hungary

    În pofida retragerii partenerului francez și, parțial, a celui german, Colegiul Național ”Petru Rareș” Suceava și-a derulat toate activitățile propuse. Profesorii și elevii care au conlucrat în cadrul proiectului prezintă câteva din experiențele lor…

    Final reflections

  • Proiectul Erasmus + KA2, Apprentissage par les Compétences en Immersion et le Développement de l’Entraide” – ACIDE, cod 2019-1-FR01-KA229-062180_3 și-a derulat toate activitățile propuse, în pofida perioadei pandemice traversate. În luna august 2022, toți participanții la activitățile proiectului, elevi și profesori, privesc cu prețuire în urmă. 
  • Diseminare proiect “Tineret în acțiune”, ERASMUS +, Nr. 2021-2-DE04-KA152, cu tema: “Just saving the world! Global transformation for a world of tomorrow?” desfășurat în perioada 19.03-26.03.2022, la Academia Europeană Otzenhausen, Germania
  • Fall and Rise! – Erasmus+ KA1 Mobility for youth workers, 21-28 April 2018.
  • Parc științific educațional la CNPR – grant Raiffeisen comunități 2017 – 2018
  • Proiect de parteneriat Erasmus+ KA2  CIVIC  (Coopération Innovatrice Vers l’Interdisciplinarité Civique), parteneriat strategic între 8 școli europene din Franța, Italia, Polonia, Portugalia și România.
  • Diseminare proiect “Tineret în acțiune”– Academia Europeană Otzenhausen, 2018: “Wer sind wir und wenn ja, wo wollen wir hin? Auf der Suche nach einer europäischen Identität”
  • Erasmus+ KA1 pentru lucrători de tineret  – Disordered Eating and Eating Disorders in Teens
  • Prima mobilitate din cadrul proiectului Erasmus+ KA2,  “Coopération Innovatrice Vers l’Interdisciplinarité Civique” – CIVIC, cod 2017-1-FR01-KA219-037281_2
  • Diseminare proiect “Tineret în acțiune”– Academia Europeană Otzenhausen, 2017: “Sustainability: How do we want to live?
  • Proiect ERASMUS + de tip KA1, educație școlară: “Noi perspective ale învățării autentice prin utilizarea cadrului natural în mod transdisciplinar”; Cod proiect: 2016-1-RO01-KA101-023553; Blog proiect: cnprsvka12016.wordpress.com
  • Proiectul de mobilitate KA1 Erasmus+ pentru lucrători de tineret “Multisensory Learning and Occupational Path“, numărul de referință 2016-1-RO01-KA105-024218. Blogul proiectului se găsește aici.
  • Proiect ERASMUS + de tip KA1, educație școlară: “Dezvoltarea competențelor profesorilor în vederea consilierii elevilor în problematica devenirii personale”; Cod proiect: 2014-1-RO01-KA101-001326; Blog proiect: cnprsvka12014.wordpress.com
  • Diseminare proiect “Tineret în acțiune”– Academia Europeană Otzenhausen, 2016: “Mobility: the ideal solution for reducing youth unemployment? An in-depth journey to a European Challenge”
  • Seminar internațional “We are Europe and Europe is on the move!” – Academia Europeană Otzenhausen, 2015

  • Tineret în acțiune „Running on empty? Young Europeans discuss about economic, political and cultural aspects of the European Union”, Academia Europeană Otzenhausen, 2014

  • Tineret în acțiune „Youth in Dialogue with Green Economy” Otzenhausen, 2013

  • Proiectul Etudes comparées de l environnement et de l aménagement futur des territoires de nos villes, purtând acronimul CIVITAS, reuneşte patru licee europene Lycée La Miséricorde Metz, Franţa (coordonatorul proiectului), Istituto di istruzione secondario superiore Don Tonino Bello Copertino, Italia, Colegiul Naţional „Petru Rareş”, Suceava, România şi Colegiul Naţional Pedagogic “Carol I”, Câmpulung Muscel, România.

  • Proiect de cercetare şcolară Nexus-T-sv, 2008-2013

  • Clubul de inventică

  • Parteneriat cu liceul Amyot d’Inville din Senlis, Franţa, 2008-2013

  1. Schimb de elevi şi realizarea de activităţi comune

  2. Proiect bilateral Comenius LINLANLIM

  3. http://linlanlim.blogspot.ro/2013_06_01_archive.html